Meer bezoekers op uw website door Long-Tail zoekwoorden in uw SEO

De zoekmachines kunnen uw grootste vriend worden om meer bezoekers op uw website te krijgen. Google kan duizenden bezoekers naar uw website brengen, doordat u een hoge positie heeft in de zoekmachine. Het is dan ook niet vreemd, dat eigenlijk ieder bedrijf op de juiste zoekwoorden graag gevonden wil worden. Een plek hoger of lager kan meer klanten voor uw bedrijf opleveren. Een website laten maken is een eerste stap naar succes. Een website gevonden laten worden in de zoekmachines is een tweede stap. Het is een combinatie van factoren om te zorgen voor een goede en succesvolle website. Long-tail zoekwoorden in uw zoekmachine marketing is een slimme set. Echter wat zijn long-tail zoekwoorden nu eigenlijk?

 

Wat zijn long-tail zoekwoorden?

Als men een hypotheekadviseur zal vragen op welke zoekwoorden hij graag gevonden wil worden in Google, Yahoo of Bing dan krijgt u vaak een antwoord in de trend van hypotheek, hypotheek aanvragen, lage hypotheekrente als antwoord. Een autodealer zal zijn automerk opnoemen en auto kopen. Het eerste wat iemand te binnen schiet zijn een paar korte steekwoorden. Het zijn vaak maximaal drie zoekwoorden welke men zal opnoemen. In de zoekmachine marketing wereld noemt men dit de short-tail zoekwoorden, oftewel de korte staart zoekwoorden.

Long-tail zoekwoorden zijn zinnen van zoekwoorden waarbij men meer dan drie zoekwoorden gebruikt. Voor de autoverkoper zou een goede long-tail zoekwoord ‘Mercedes 500 SEL diesel uit 2014’ zijn. Het zijn zes zoekwoorden welke zeer gedetailleerd aangeeft waarnaar de persoon op zoek is. Als de autoverkoper deze auto te koop heeft staan en de zoeker zijn website vindt op dit zoekwoord dan zal een verkoop sneller gedaan worden. Veel sneller dan wanneer iemand alleen op ‘Mercedes’ aan het zoeken is. Deze laatste zoekopdracht wordt natuurlijk waarschijnlijk door iemand gedaan, die niet serieus op zoek is om ook een Mercedes te kopen.

 

longtail zoekkwoordenWaarom long-tail zoekwoorden gebruiken op uw website?

Als u een website laat maken of bouwen dan is het slim om hierbij rekening te houden met de long-tail zoekwoorden. Hierboven hebben we al aangegeven dat de koopbereidheid hoger is door de zoeker. Het is echter ook zo dat de meeste autodealers gevonden willen worden op de zoekwoorden ‘auto kopen’. De concurrentie om op deze zoekwoorden gevonden te worden is dus vele malen hoger.
Als u een website hebt laten maken en ‘kopers’ wilt vinden op het internet is het dus slimmer om long-tail zoekwoorden te gebruiken. Het grote voordeel is dat u een lager budget nodig hebt om juist op deze long-tail (koop) zoekwoorden hoger te scoren in de zoekmachines.
Long-tail zoekwoorden zorgen dus voor een sneller en beter resultaat in de zoekmachines en helpen u om een publiek te bereiken welke sneller actie zal ondernemen om te gaan kopen.

 

Bouw de juiste website

Het is belangrijk om uw website op de juiste manier te laten maken. Een website moet goed opgebouwd worden om website bezoekers te converteren naar klanten. Ook moet de website goed gebouwd zijn om op de short-tail plus de long-tail zoekwoorden combinaties goed te scoren in de zoekmachines.

overzicht van alle punten waarp u kunt letten vind u in onze 2015 SEO checklist